19 April 2013

Vanila Coklat vs Setia Hujung Nyawa


kepada peminat cerita vanila coklat and setia hujung nyawa...korang jangan la bertumbuk pulak lepas tengok tajuk entri aku tu...mentang-mentang tajuk aku macam tu...tak pasal-pasal aku pulak dipersalahkan nanti...actually aku baru je mengkhatamkan cerita setia hujung nyawa...hek eleh minah nie...da berkurun lama cerita tu habis...kau baru nak update...mesti ade yang cakap macam tu kan...abis tu korang ingat aku nie da takde keje ke nak mengadap cerita tu 24 jam...? tetibe emosi pulak...haha...

waktu cerita nie duk tayang kat tv...aku sibuk study...da pulak susah nak tengok tv...bukan takde tv kat tempat belajar aku...ade je...aku nie ha...pemalas tahap panda nak turun bawah...mane tak malas...da aku duk kat puncak tingkat 4...kurus kerempeng la aku nak turun naik tiap kali cerita tu maen (over sangat)...baek aku layan cerita korea lagi bagus...haha...ok2, sebelum aku melalut entah ke mana-mana...better aku back semula ke tajuk asal " vanila coklat vs setia hujung nyawa "...

aku pelik betol...kenapa la waktu cerita nie maen...beriban orang duk hupdate sal cerita nie...sikit-sikit setia hujung nyawa...naik bosan da aku tengok status masing-masing...lepas aku tengok cerita nie la...pada pandangan aku la...cerita nie bukan best mana pown...ulang...pada pandangan aku ok...!!! (kang tak pasal-pasal ada yang datang cekik aku)...aku tak kawen lagi taw...hehe...well, semua orang ade pandangan masing-masing right...? 

cerita nie bukan tak best terus...tapi lau nak dibandingkan dengan cerita vanila coklat...aku lagi suka tengok cerita vanila coklat (even aku terlambat jugak tengok cerita tu)...mase mula-mula aku tengok cerita setia hujung nyawa...bosannnye...sampai klimaks...sweet jugak cerita nie...at the end...bosan balik...tak macam cerita vanila coklat...die buat aku rasa excited, tak sabar nak tengok episod seterusnya...korang taw kenapa aku rasa macam tu masa tengok cerita setia hujung nyawa...? cerita die asyik ulang mende same je...nasib la ade jugak part nangis-nangis and sweet-sweet gitu...haha...yang aku macam ase pelik sikit sebab cerita die asyik tunjuk orang duk buat zina je...eh, silap bukan tunjuk tapi die reveal yang orang tu pernah wat zina...

seyes aku cakap...aku macam takley terima sangat cerita orang melayu sekarang...banyak sangat unsur negatif...aku tahu penerbit nak tunjuk yang perkara macam tu tak patut kite lakukan...bagus la niat diorang...tapi masalahnye...nak ke diorang amik iktibar dari cerita tu...? ape yang aku tahu...orang sekarang nak enjoy je tengok cerita...bukan nak amik iktibar dari cerita tu...lebih-lebih lagi bila mesej baik yang nak disampaikan disalahertikan oleh anak-anak muda sekarang...

ish...tak tahu la aku nak cakap macam mana da...bukan aku taknak support orang melayu punya cerita...tapi aku lebih selesa layan cerita korea...nak cakap aku fanatik giler dengan cerita korea tak jugak...mungkin macam yang aku cakap tadi la yang buat aku macam jauh hati dengan cerita orang melayu nie...ceewaahh...!!! hee...tak kesah la...yang penting aku suke tengok cerita vanila coklat dari setia hujung nyawa...thats it...fullstop...!!!





p/s : setiap orang ade pandangan masing-masing...tak salah kalau kite nak kongsi pandangan kite...korang  pown boleh kongsi sekali :)




Gracias...! Jangan Lupe Drop Komen n Picit Donate Button Taw :)

No comments: